Bok - 20 years of dansk magazine
Den internationella modetidningen ’DANSK Magazine’ grundades av de två danska kreativa krafterna, Uffe Buchard och Kim Grenaa 2002 med en vision om att skapa en unik plattform i tidningsformat, varifrån danskt mode och kreativa idéer med den typiska danska estetiken skulle kunna finnas. främjas och danskt avantgardistisk modefotografi som kulturförmedlare kunde avnjutas sida vid sida med internationella dito.
DANSK Magazine firar 20-årsjubileum i år. Tidningen har en världsomspännande distribution i 20 länder – främst i modestäder som London, New York, Tokyo och Berlin. 20-årsjubileet markeras med utgivningen av en toppmodern coffee table-bok, ’20 Years of DANSK Magazine’.
Coffee table-boken är ett samlarobjekt med över 300 sidor med ikoniska modefotografier från de senaste 20 åren. Coffee table-boken innehåller fantastiska bilder med internationella modemärken och några av de mest inflytelserika modellerna genom tiden fotograferade av internationella fotografer. Coffee table-boken är uppdelad i en regnbågsfärg och berättar tidningens unika och personliga historia med roliga, spännande och rörande anekdoter skrivna av Uffe Buchard – en av tidningens chefredaktörer.